Projektová štúdia nadzemného dopravného systému Metrail pre Bratislavu.
V roku 2003 prišla inovátorská spoločnosť Frazer – Nash s unikátnym projektom ľahkého nadzemného dopravného systému „Metrail“. Následne buduje testovacie stredisko v Malajzii a v súčasnosti prebieha výstavba prvej trate Metrail v Dubaji, v City of Arabia. Trať dlhá 6,2 km bude mať 11 staníc. Výstavba jej technickej časti bude trvať 28 mesiacov. Pre Bratislavu, ktorá zavrhla koncepciu klasického podzemného metra pre jeho časovú a finančnú náročnosť sa objavuje nová možnosť vybudovať chýbajúci nosný dopravný systém na báze Metrailu - ľahkej obojsmernej jednokoľajovej dráhy nad existujúcou električkovou traťou. Je to zároveň alternatíva k stále viac sa rozmáhajúcej neefektívnej a neekologickej individuálnej doprave. Naviac túto koncepciu je možné prepojiť s pripravovaným systémom integrovanej mestskej hromadnej dopravy v Bratislave.
Frazer Nash a Metrail
Založením svojej spoločnosti v 20-tych rokoch minulého storočia je Frazer-Nash považovaný za priekopníka v oblasti dizajnu a technických poznatkov. S využitím najmodernejších technológií mení svojimi produktmi svet (od víťaziacich pretekárskych áut, cez bezpečnostné systémy, až k úplným novinkám súčasnosti).
Systém Metrail je so svojou powertrain technológiou vyvinutou Frazer-Nashom novou generáciou jednokoľajok (Monorail). V súčasnosti premávajú jednokoľajky v mnohých - krajinách po celom svete, pričom chýry o ich bezpečnosti a spoľahlivosti siahajú až do roku 1901.