O projekte
Bezpečnosť
Súpravy Metrail stavajú na neprekonateľnom bezpečnostnom rekorde úzkorozchodných jednokoľajok, ktoré sú vďaka tomu vo svete považované za ideálny druh hromadnej dopravy pre dnešok aj budúcnosť.- Mimoúrovňové križovanie
- Takmer nemožné vykoľajenie
- Nula úmrtí cestujúcich zavinených úzkorozchodnou jednokoľajkou počas jej viac než 100 – ročnej prevádzky
Metrail jazdí na nízke jednosmerné napätie, čím je podstatne bezpečnejší v porovnaní s električkou alebo inou jednokoľajkou, ktorá funguje na 750 V. Systém Metrail neposkytuje len flexibilné súpravy, ale je aj plne bezpečnostne vybavený (bezpečnostná signalizácia SCADA, ATC, ATP a komunikačná sieť).
Bezpečnostný systém spĺňa kritériá súčasných medzinárodných noriem a je mnohonásobne zabezpečený proti zlyhaniu prevádzky.
Riadenie celého systému
- zdokonaleným Automatic Train Protection (e-ATP)- vylepšeným Collision Avoidance System and Drive
Control (e-SCADA)
- signalizáciou
- logistikou riadenia
- informačným systémom
- komunikačným spojením
Tržby a predaj lístkov
- sledovanie tržieb v reálnom čase- bezkontaktný a zrýchlený predaj
- väčšia informovanosť
- kontrola cestovného a jeho predĺženie
- turnikety
- integrovaný systém hromadnej dopravy
Niektoré zaujímavosti | |
---|---|
Dvojkoľajová trať | železobetónové nosníky |
Maximálne stúpanie | 15% |
Polomer zákruty | 30 metrov (typický) |
Zastávky | železobetónové a oceľové stavby |
Prístup na zastávku | viacúrovňový, cez turnikety na nástupište |
Presmerovanie | otočné presmerovanie, elektro-hydraulické alebo zložené spojenie |
Kontrola presmerovania | automatické/manuálne s ATP (Automatic Train Protection) prepojením |
Zariadenie depa | žeriav na nakladanie koľají, ľahká a tažká technika, dielňa, umyváreň |
Prevádzka | |
---|---|
Režim prevádzky | obojsmerná, paralelná a kyvadlová doprava, okružné jazdy |
Interval | do dvoch minút |
Riadenie súprav | vodičom alebo automatickým systémom bez vodiča |
Systém predaja lístkov | bezkontaktný, integrovaný dopravný systém |
Turnikety | lístok otvorí závoru, zároveň sa zaznamená príjem |
Zariadenie riadiaceho strediska | |
---|---|
Mimic Panels, Control Consoles, Communications Consoles, CCTV Monitoring and Recording, ATC (Automatic Train Control), UPS Backup, Fire Control |
Komunikačné spojenia a riadenie | |
---|---|
Kontrola a podpora riadenia | Frazer-Nash AMPS Multiplexed Data and Control System |
Súprava riadiacemu stredisku Riadiace stredisko súprave Súprava súprave | hlasovou komunikáciou prostredníctvom rádia v kabíne, GSM a 3G Networks Systems Health, CCTV Positional Data Radio Link bezpečnostným systémom, verejnou adresou, IT Display Area |
Frazer Nash a Metrail
Založením svojej spoločnosti v 20-tych rokoch minulého storočia je Frazer-Nash považovaný za priekopníka v oblasti dizajnu a technických poznatkov. S využitím najmodernejších technológií mení svojimi produktmi svet (od víťaziacich pretekárskych áut, cez bezpečnostné systémy, až k úplným novinkám súčasnosti).
Systém Metrail je so svojou powertrain technológiou vyvinutou Frazer-Nashom novou generáciou jednokoľajok (Monorail). V súčasnosti premávajú jednokoľajky v mnohých - krajinách po celom svete, pričom chýry o ich bezpečnosti a spoľahlivosti siahajú až do roku 1901.